23 Mac 2009

PELAJAR CEMERLANG SPM 2003-2008

2003
Nicholas Pang Tze Ping
Sekolah Menengah All Saints, Kota Kinabalu
16A (14 1A 2 2A
Ahmad Atiq Abdul Hamid
Sekolah Menengah La Salle Klang, Klang
15A (14 1A 1 2A)
Celestina Johnny Bouniu
Sekolah Menengah All Saints, Kota Kinabalu
16 A
2004
Nur Amalina Che Bakri
Sekolah Menengah Kebangsaan Ulu Tiram, Johor
17 1A
2005
Chin Shiang Jin
Sekolah Menengah Kian Kok, Kota Kinabalu
15 1A
Esther Elizabeth Jack
Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Lumu, Klang
15 1A
Chong Huey Ee
SMK (P) Treacher Methodist, Taiping
16A (15 1A, 1 2A )
2006
Siti Fatimah Mukhtar
Maahad Muhammadi Perempuan, Kota Bharu
17 1A
2007
Azali Azlan
SMKA Yan, Kedah
21A (20 1A 1 2A)2008
Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal
Maahad Muhammadi Perempuan, Kota Bharu
20A (19 1A, 1 2A)Pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2008, Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal menyatakan kepentingan peranan para guru yang berjaya melonjakkan keupayaan dirinya untuk muncul sebagai pelajar cemerlang. ''Mereka bersedia mengetepikan kepentingan sendiri apabila diminta membantu ketika saya menghadapi masalah dalam pelajaran," ujarnya.
Menurutnya, dia juga sentiasa bertanya kepada guru bagi mendapatkan penjelasan dan kefahaman tentang sesuatu subjek. ''Pernah saya bertanyakan soalan kepada seorang guru ketika dia sedang membuka pintu kereta untuk pulang dan dia menangguhkan hasratnya itu bagi membantu saya," katanya.
Selain itu katanya, bagi mengelakkan kebosanan semasa belajar, dia berusaha meminati sesuatu pelajaran dengan menyukai guru-guru itu. ''Saya berusaha menyayangi semua guru dan mahu menggembirakan mereka dengan keputusan yang cemerlang,"
Nik Nur Madihah berkata, dorongan seterusnya berpunca daripada kesusahan hidup yang dialaminya.''Saya perlu berusaha gigih kerana kecemerlangan itu merupakan hadiah paling berharga untuk kedua ibu bapa,'' ujarnya. Katanya, dia juga mengamalkan amalan harian termasuk solat hajat, membaca Al-Quran dan berdoa.

3 ulasan:

Jantan Terhangat berkata...

saya mohon pinjam artikel ni paste kat blog saya..n bagi kredit kat blog cikgu..teriam kasih

Naufal Aisy berkata...

sy gunakan gambar azali tuk di paste kan di blo sy...tq..

THE SMART PARENT berkata...

saya amik pic budak2 cemerlang ni utk blog saya cikgu.terima kasih for sharing